top of page

Micheu Chapduèlh

una pensada sauvatja

(2018 - 58 m)
en occitan, sos-titolat en francés
montatge : Joan Francés Hautin
produsit per Las Nuèits Atipicas
Photo_Micheu_Chapduèlh,_una_pensada_sauv

Né en 1947 dans les profondeurs de la campagne du Périgord, élevé dans une famille où se côtoyaient quatre générations, Michel Chadeuil a été toute sa vie un fin observateur de l’ancienne civilisation paysanne. Sa « pensée sauvage » se fait l’écho d’une vision du monde, aujourd’hui disparue, qui plongeait ses racines dans l’animisme, le fantastique et le chamanisme. À l’opposé de toute pensée cartésienne, l’homme ne se pensait pas alors comme le maître de la nature mais vivait en harmonie avec le monde qui l’entourait, les arbres, les bêtes, les pierres.
Loin d’un regard passéiste ou d’une quelconque nostalgie, Michel Chadeuil conjugue au présent cette « pensée sauvage » qui irrigue en permanence son œuvre abondante et sa vie quotidienne. Auteur de très nombreux ouvrages, en occitan et en français, Michel Chadeuil vit en communion avec la nature en respectant le cycle de la lune et le rythme des saisons. Au gré des détours des chemins vicinaux de la pensée et de la mémoire, Michel Chadeuil nous fait partager sa « pensée sauvage », enracinée dans une sagesse paysanne ancienne et d’une grande modernité à l’heure des défis écologiques d’aujourd’hui.

​

Nascut en 1947 au mai sarrat dau país perigòrd, nuirit dins una familha onte quatre generacions se cobdejavan, Micheu Chapduèlh es, dempei son temps de mainatge, un fin observaire de la vielha civilizacion paisana. Sa « pensada sauvatja » se fai lo resson d’una vision dau monde, uei dispareguda, que banhava sas raiç dins l’animisme, lo fantastic e lo chamanisme. A l’encontrari de tota pensada cartesiana, l’òme alaidonc se pensava pas coma lo mestre de la natura mas viviá en acordança emb lo monde que l’environava, los aubres, las bèstias, las peiras.
Luenh d’un biais de veire passadista o de quala nostalgia que siá, Micheu Chapduèlh conjuga au present questa « pensada sauvatja » que banha de contunh son òbra abondosa e sa vita jornadiera. Autor d’obratges nombrós, en occitan e en francés, dins daus domenis plan variats, Micheu Chapduèlh viu en comunion emb la natura en respectar lo cicle de la luna e lo ritme de las sasons. A l’agrat daus vironseus daus chamins vesinaus de la pensada e de la memòria, Micheu Chapduèlh nos fai entrar dins sa vision dau monde, enraijada dins una vielha saviesa paisana que se descrueba d’una granda modernitat a l’ora daus desfis ecologics de uei.

​

bottom of page